Tο 1946 από τον Soichiro Honda που θέλησε να παραγάγει ένα φτηνό μεταφορικό μέσο για τους ανθρώπους μετά από το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Σήμερα η Honda έχει γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσικλετών στον κόσμο.
Άρχισε με τη χρησιμοποίηση παλαιών στρατιωτικών κινητήρων αλλά αργότερα ανέπτυξε μια δικια του 50cc μηχανή. Η πρώτη πραγματικη μοτοσυκλέτα Honda παρήχθη το 1949 με το αποκαλούμενο model D (Dream) που ακολουθήθηκε απο την επιτυχία του μοντέλου j Benly.
H Honda άρχισε να κάνει ένα διεθνές όνομα για το με την εισαγωγή των μοντέλων CB.Με αρχη τα CB72 (250cc) και CB77 (305cc). Εντούτοις η πρώτη σειρά χρησιμοποίησε τα παλαιά πλαίσια πρεσαρισμένου χάλυβα ενω ο καλύτερος οδικός χειρισμός ήρθε με την εισαγωγή των σωληνοειδών πλαισίων χάλυβα CB92 και CB77 (super hawk) άριστη και αξιόπιστη μοτοσικλέτα που σχημάτισε έξω πολλά παρόμοια αγγλικά πρότυπα.
Η Honda εισήγαγε το 1958 τη C100 super cub ως μοτοσυκλέτα αθλητισμού, ελεύθερου χρόνου, εύκολης μετάβασης και αξιόπιστης με μια μεγάλη εκστρατεία μάρκετινγκ που ανέδηξε το C100 στη μηχανή με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των χρόνων. Και ήταν μόνο μια ταπεινή και περιορισμένη μηχανικά μοτοσικλέτα.
Η Honda άρχισε την κατασκευή μηχανών με μεγαλύτερο κινητήρα με το πρώτο μοντέλο CB450 το 1965. Το black bomber black hawk ήταν μια επίθεση στις αγγλικές μοτοσυκλέτες που ειχαν διαδοθεί σε αυτήν την περιοχή. Αν και το CB450 δέν έφτανε τις βρετανικές μοτοσικλέτες (ακόμα) ο ανταγωνισμός είχε αρχίσει.
Ένα βήμα πανω από τα 450 ήταν η εισαγωγή του CB750 το 1969. Το οποίο ηταν πολυ ψηλά για την κατηγορία του εκείνη την εποχή.Μια ομαλή λειτουργούσα μάζα παρήγαγε τη μοτοσυκλέτα των 4 κυλίνδρων με τον άριστο χειρισμό. Εξουσίασε την αγορά εκείνης της εποχής και πούλησε πολύ καλά παγκοσμίως. Η Honda όμως δεν βελτίωσε το CB750 κατά τη διάρκεια των ετών έτσι παρά την επιτυχία που είχε άρχισε να χαλαρώνει η δημοτικότητα του προς το τέλος του 70.
Η Honda άφησε το CB750 για να περιλάβει τα μικρότερα μοντέλα όπως το CB500 (1971) και το CB400 (1975).Η μεγάλη επιτυχία και των δύο μοντέλων οφειλόταν κυρίως στο μικρότερο βάρος απο το μεγάλήτερο αδελφό CB750 που τους έδωσε το τεράστιο πλεονέκτημα ικανότητας διάπραξης ελιγμών.
Σαν σύγχρονο cruiser το Gold Wing Honda (interstate - ΗΠΑ, de luxe -Ευρώπη) εισήχθη το 1980 και έχει μείνει στην παραγωγή από τότε. Συμπαθείτε πραγματικά ή μισείτε το Wing γεγονός είναι ότι παγκοσμίως κανένα άλλο μοντέλο δεν έχει τόσο μεγάλη απήχηση. Το Gold Wing πλήρους fairing αναπτύχθηκε πάνω στο Gold Wing GL1000 του 1975.
Δύο έτη αργότερα το 1982 το νέο μοντέλο Gold Wing εμφανίστηκε αποκαλούμενο the Aspencade. Επίσης ένα μεγάλο χτύπημα με τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα πολυτέλειας συμπεριλαμβανομένου του οπίσθιου στηρίγματος, σύστημα μουσικής, υπολογιστής ρύθμισης και πολλά περισσότερα. Το 1988 το Gold Wing GL1500 προωθήθηκε και ήταν η μεγαλύτερη και πιό σύνθετη μοτοσυκλέτα της εποχής της. Μόνο για να ξεπεραστεί από το χρυσό φτερό GL1800.
H Honda ανέπτυξε ένα πραγματικά cool μοντέλο αποκαλούμενο CBX1000 το 1978. Ήταν μία καθαρά μεγάλη μοτοσυκλέτα με streetlook και χρωμιωμένους σωλήνες. Τα βλέμματα, η δύναμη και ακόμη και η αβίαστη κίνηση δεν έφεραν αυτο τομοντέλο στην επιτυχία.Η Honda το μετέτρεψε σε ένα μέτριο Sports Tour Bike αποκαλούμενο CBX-B. Η Honda παρήγαγε μια σειρά εξειδικευμένων μοτοσυκλετών για τούς αγώνες και την εφαρμοσμένη μηχανική. Μερικά παραδείγματα είναι το CB1100R που κάνει μια ακόμα πανίσχυρη μονάδα τεσσάρων κυλίνδρων και το τουρμπάτο CX500 - CX650 ή το NR500 ,πανάκριβο και καλοσχεδιασμένο superbike.
Στη δεκαετία του 1980 η Honda ανέπτυξε μια σειρά V-4 κινητήρων για να γεμίσει τη νέα σειρά μοντέλων VF που κυμαίνονται μεταξύ 400cc και 1000cc. Αλλά λόγω των μηχανικών προβλημάτων η σειρά VF ποτέ δεν προχώρησε.
Αντίθετα με την ακόλουθη σειρά VFR, VFR 750R (RC30) το 1988 που ήταν ένα τεράστιο χτύπημα ευθύς εξαρχής. Μια σπόρ Τouring μοτοσυκλέτα, καλά ζυγισμένη, αξιόπιστη και αρκετά δυνατη. Το VFR το 1990 αλλάζει με το VFR750L και ξαναλλάζει με την εισαγωγή του VFR800FI. Το 2002 το έξοχο δημοφιλές VFR υποβλήθηκε σε μια νέα ριζική αλλαγή που την καθιστά σπόρ κρατώντας ομως τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα.
Λανσαρισμένο το 1987 το μεσαίας κατηγορίας CBR600F είναι μια μακροχρόνια καθιερωμένη επιτυχημένη περίπτωση στη μεσαία σπόρ κατηγορία.Ο χειρισμός της δύναμης κινιτήρων 600cc και οι αναπροσαρμογές είναι μια τρέχουσα επιτυχία για τη Honda. Το μοντέλο CBR600RR το 2003 είχε έναν επανασχεδιασμό που το βάζει πιό κοντά στις racetrack ρίζες περισσότερο απο ποτέ.
Το Fireblade (επίσης ένα μοντέλο CBR) ήταν ένα νέο κεφάλαιο για τους fan της Honda παγκοσμίως. Η εισαγωγή του CBR900RR (893cc) το 1992 ήταν μια τεράστια βελτίωση με αυτό που ήταν έπειτα έξω στην αγορά. Αυτό έγινε κατά ένα μεγάλο μέρος λόγω της μεγάλης χωριτικότητας κινητήρων σε ένα μικρότερο ελαφρύ πλαίσιο. Επανασχεδιάστηκε αρκετές φορές αλλα επανάκτησε την αρχική του επιτυχία με το μοντέλο fireblade CBR929RR του 2000 (929cc). Δύο έτη αργότερα η χωριτικότητα αυξήθηκε άλλη μια φορά σε 954cc.
Όχι φτιαγμένο για τον έξοχο χειρισμό αλλά περισσότερο ως ευθυγραμμισμένος πύραυλος το CBR1100XX super Blackbird(1137cc) που έγινε η γρηγορότερη μοτοσυκλέτα παραγωγής το 1996. Το Blackbird ήταν δημοφιλές ως μοτοσυκλέτα πολύ γρήγορουκαιμεγάλου μήκους ταξιδιού